Ara
Toplam kayıt 13, listelenen: 1-10
İcmâın senedi ve İbnü'l-Münzir'in el-icmâ adlı eserinde ibadetlerle ilgili zikredilen icmâaların sened açısından tespiti
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, 2007)
İcmâın Senedi ve İbnü'l-Münzir'in el-İcmâ AdlıEserinde İbadetlerle İlgili Zikredilen İcmâların Sened Açısından Tespiti? isimli tezimiz ?Sonuç? bölümü hariç üç bölüm ve bir ?Giriş? kısmından oluşmaktadır. Girişkısmında icmâ ...
Kant'ta aklın eleştirisi
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe Bölümü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Felsefe Tarihi Bilim Dalı, 2009)
Bu çalışmanın amacı; Immanuel Kant'ta aklın ne olduğu ve aklın neyi bilip neyi bilemeyeceğini eleştiri yoluyla belirlemek, böylece aklın sınırlarını ortaya koymak ve metafiziğin imkânını araştırmaktır. Araştırmamız üç ana ...
Fıkıh usûlünde el-Bâkıllânî'nin el-Gazzâlî'ye tesiri (hüküm çıkarma metodları çerçevesinde)
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / İslam Hukuku Bilim Dalı, 2008)
Fıkıh Usûlünde el-Bâkıllânî'nin el-Gazzâlî'ye Tesiri (Hüküm Çıkarma Metodları Çerçevesinde)? adlı bu çalışma `Giriş' ve `Sonuç' dışında iki bölümden oluşmaktadır.Çalışmanın Giriş kısmında fıkıh usûlünün, müelliflerimize ...
Okul öncesi çocukların din eğitiminde annenin rolü ve karşılaştığı güçlükler
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Bölümü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Eğitimi Bilim Dalı, 2008)
Okul Öncesi Çocukların Din Eğitiminde Annenin Rolü ve Karşılaştığı Güçlükler? başlığını taşıyan bu çalışma ?Giriş? ve ?Sonuç? bölümleri dışında iki ana bölümden oluşmaktadır.Giriş bölümünde, araştırmanın problemi, amaç ve ...
Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır'da bilgi problemi
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2009)
Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır'da Bilgi Problemi? isimli bu çalışma ?Giriş? ve ?Sonuç? hariç iki bölümden oluşmaktadır.Çalışmanın ?Giriş? kısmında bilgi felsefesinin temel problemleri olan bilginin tanımı, kaynağı, değeri ...
Hat sanatı tarihi ve Medresetü'l Hattatin (1914-1936)
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Tarih Bölümü / İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı / İslam Tarihi ve Sanatları Bilim Dalı, 2008)
Türk İslam sanatları içerisinde hat sanatı, yabancı sanat akımlarının etkisinden uzak varlığını daima korumuş ve her dönem devlet yönetimi tarafından da destek bulmuştur.Hat sanatı eğitim ve öğretimi sıkı bir disiplin ...
Cemil Meriç'e göre toplumlarda dinî hayat
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Sosyolojisi Bilim Dalı, 2009)
Cemil Meriç'e Göre Toplumlarda Dinî Hayat? adlı bu çalışma `Giriş' ve `Sonuç' dışında üç temel bölümden oluşmaktadır.Çalışmanın `Giriş' kısmında araştırmanın problemi, amacı ve önemi, metodu ve kaynakları, Cemil Meriç'in ...
Dostoyevski'de din felsefesi problemleri
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Felsefesi Bilim Dalı, 2009)
Din felsefesinin temel sorunlarının edebi eserlerde ele alınması, ifade şekillerinin çeşitliliğini gösterir. Dostoyevski de felsefi sorunlarını romanları aracılığıyla ele almaktadır. 19. yüzyılın vazgeçilmez sorunlarından ...
Din ve Ahlak Eğitiminde Hikayenin Kullanımı
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2007)
Din Egitiminde Hikâyenin Kullanımı? baslıgını tasıyan bu çalısma `Giris' ve `Sonuç' bölümleri hariç, iki ana bölümden olusmaktadır. Giris bölümünde, arastırmanın problemi, amaç ve önemi, yöntemi, yararlanılan belli baslı ...
Cessâs'ın "El-Füsûl" adlı eserindeki asılların tespiti
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / İslam Hukuku Bilim Dalı, 2009)
Cessâs'ın `el-Füsûl' Adlı Eserindeki Asılların Tespiti? isimli bu tez, `Giriş' ve `Sonuç' dışında bir ana bölümden oluşmaktadır.Çalışmanın `Giriş' kısmında araştırmanın yöntem ve amacı belirlenmiş, Fıkıh Usûlünün Hanefiler ...