• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Perception of multigrade classes schools: sociology of personalized learning

Thumbnail

Göster/Aç

tolu-2021.pdf (1.120Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2021

Yazar

Tolu, Hüseyin
Albayrak, Osman
Türkmen, Abdullah
Duysak, Ahmet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Tolu, H., Albayrak, O., Turkmen, A. (2021). Birleştirilmiş Sınıflı Okulların Algılanması: Kişiselleştirilmiş Öğrenme Sosyolojisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), 270 - 283. Doi: 10.16986/HUJE.2020059432

Özet

There are many schools of multigrade classes in many cities in Turkey due to the fact that there are various reasons, from a lack of financial budget to a harsh geographic demographic condition. Nevertheless, what should not be forgotten that this schooling is neither good nor bad, or is it neutral. Rather what the important is how they are utilized and how they came to be in the present practices in order to provide particular suggestions to authorities. To achieve the desired educational outcome of effectiveness and efficiency in these schools, the teachers' perception of these schooling is one of the crucial influencers. Therefore, this study aims to investigate how candidates of classroom teachers perceive the educational practices, in particular after visiting several of multigrade classes' schools through a participatory research approach. This study actually introduces the notions of education and sociology; particularly personalized learning in which the aim of progressive education approach ought to devalue political relativism and educational centralization and to revalue educational subjectivism and humanitarian utilitarianism. Particularly, this study aims to clarify the issue of responsibility and accountability in this schooling, and why and how this personalization of progressive education would be approached by whom.

Kaynak

Hacettepe University Journal of Education

Cilt

36

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/0.16986/HUJE.2020059432
https://hdl.handle.net/11436/6268

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [77]
  • EĞİF, Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [186]
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [42]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.