Yazar "RTEÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü" için TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu listeleme
-
Algılanan örgütsel destek ve iş yeri çatışmasının çalışanların bireyci ve toplulukçu davranış eğilimlerine etkisi
Yanık, Güler (Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2022)Çalışanların algıladığı örgütsel destek Çalışmanın amacı algılanan örgütsel destek ve işyeri çatışmasının bireyci ve toplulukçu davranış eğilimleri ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini Samsun ilinde bulunan ... -
Asymmetry in return and volatility spillovers between stock and bond markets in Turkey
Kutlu, Melih; Karakaya, Aykut (Ege University, 2023)This study analyzes the asymmetric volatility spillovers in the stock and bond (S&B) markets in Borsa Istanbul during 2003-2019. Financial crises have increased the importance of the transition between the S&B markets. ... -
Avrupa ülkelerinde inovasyon ve dış ticaret arasındaki ilişki
Ağazade, Seymur; Karakaya, Aykut (Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanlığı, 2022)Öz Bu çalışmada inovasyonun dış ticaret üzerindeki etkisi Avrupa ülkeleri örneğinde 2000-2017 dönemi verileri temel alınarak ve panel veri yöntemleri kullanılarak araştırılmıştır. Çalışmada inovasyon göstergesi olarak ... -
Bağımsız denetçilerin mesleki şüpheciliğe ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
Toptan, Merve; Aygün, Davut (Ankara Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası, 2022)Çalışmanın amacı, bağımsız denetim şirketlerinde görev yapan bağımsız denetçilerin mesleki şüpheciliğe ilişkin bakış açılarını keşfetmektir. Bu bağlamda bağımsız denetçilerin mesleki şüpheciliğe ilişkin görüşlerinin ... -
Borsaya Kote sigorta şirketlerinin bağımsız denetim raporlarındaki kritik-kilit denetim konularının analizi: ABD ve Türkiye örneği
Genç, Mustafa; Yanık, Ahmet; Yılmaz, Elif (Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2023)Bağımsız denetim raporlarına olan güveni artırmak amacı ile Amerika Birleşik Devletleri (ABD)’nde kritik denetim konularının bağımsız denetim raporlarında belirlenmesini ve açıklanmasını gerekli kılan standart yürürlüğe ... -
Covid-19 pandemisi sürecinde tüketicilerin satın alma davranışlarındaki değişimlerin incelenmesi
Erkan, Coşkun; Erkuş, Umut; Öztürk, Abdülkadir (2023)2019 yılı Aralık ayında ilk defa Çin’in Wuhan kentinde tespit edilen ve çok kısa bir zaman zarfında bütün dünyaya yayılan Covid-19 salgını, ortaya çıkardığı sonuçlar itibariyle insan yaşamının her alanını derinden ... -
Çay içecek pazarında tüketim alışkanlıklarının içerik analizi ve metin madenciliği ile değerlendirilmesi
Çakıroğlu, Kamer Ilgın; Kartal, Burcu; Öztürk, Abdülkadir; Sert, Mehmet Fatih (Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2022)Çay dünya genelinde belirli bölgelerde yetiştirilen bir ürün olup, yetiştirildiği ülkenin ekonomisine katkı sağlamaktadır. Çay birçok tüketici tarafından farkındalığı olan ve tüketilen bir ürün olmakla birlikte ... -
Çevrimiçi kuponların ve tek tuşla ödeme işlem kolaylığının çevrimiçi plansız satın alma üzerine etkisi
Teknolojik gelişmeler ile beraber tüketicilerin alışveriş davranışları ve ödeme alışkanlıklarında değişimler meydana gelmektedir. Kuponlar ve indirimler kazanma duygusuyla birlikte mutluluğa yol açabilmektedir. Çevrimiçi ... -
Denetimde mesleki şüpheciliğe ilişkin modellerin incelenmesi: Bir model önerisi
Toptan, Merve; Aygün, Davut (Gümüşhane Üniversitesi, 2022)Çalışmanın amacı, denetim sürecinde mesleki şüpheciliğin yerini ve bağımsız denetçilerin mesleki şüpheciliklerini uygulamaya nasıl aktardıklarını açıklamaya yönelik bir model önerisinde bulunmaktır. Söz konusu amacı ... -
The effect of emotional benefit of cute products on impulsive buying behavior
şletmelerin pazarlama çabaları ürünün tasarımından başlayarak satış sonrası deneyime kadar devam eden bir süreçtir. Ürünün tasarımında farklılık yaratmak var olan müşterileri elde tutmaya yarayacağı gibi yeni müşteriler ... -
The effect of halal product knowledge, halal awareness, perceived psychological risk and halal product attitude on purchasing İntention
Öztürk, Abdülkadir (2022)It is considered that individuals should know the concept of halal and be aware of the conditions that make a product halal in order for consumers to have the intention to purchase halal products. The aim of this study ... -
The effect of privacy perception on social media on attitude towards social media usage
Öztürk, Abdülkadir; Erkan, Coşkun; Erkuş, Umut (Yaşar Üniversitesi, 2022)Social media applications designed for the purposes such as establishing and maintaining social relationships between people have become an indispensable element of our daily life. Social media users spend a considerable ... -
Entegre raporlama içerik öğelerinin yatırımcı kararları üzerindeki etkisi
Akbaş, Ahmet; Coşkun, Ali; Karamustafa, Osman (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2021)Finansal tablolar yatırımcıların karar almalarında en çok başvurulan kaynaklardan biridir. Finansal tablolar, firmaların durumunu yansıtan belgeler olmakla beraber, son dönemlerde yatırımcıların finansal olmayan bilgilere ... -
Gıda sektöründeki firmalarda kurumlar vergisi ve duran varlık değişiminin karlılık üzerindeki uzun dönem etkileri: BİST örneği
Yıldız, Ferah; Yanık, Ahmet; Türkoğlu, Damla (İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası, 2023)İşletmelerin, sürekliliğini sağlamak amacıyla yapmış olduğu faaliyetler, ülke ekonomisi ve işletmeler açısından büyük önem arz etmektedir. İşletmeler ekonomik olarak büyümeyi sağlamak, piyasa değerini ve karlılığını ... -
The impact of perceived COVİD-19 threat and death anxiety on buying behavior among academics: A comparison between Türkiye and Northern European countries
Bilgin Turna, Gülçin; Pekmezci, Hilal; Işık, Okay (Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 2023)Academics, one of the occupational groups exposed to isolation in the COVID-19 epidemic, tried to adapt to the remote working regulations by not being able to maintain the social environment they were accustomed to ... -
Koronafobinin karar verme tarzları ve işe bağlılık üzerindeki etkileri
Taniş, Vedat; Yanık, Güler (Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2021)Yeni korona virüsün (Covid-19) neden olduğu pandemisüreci toplumsal, kurumsal ve bireysel düzeyde yaşam rutinleri üzerinde ciddi değişimleri beraberinde getirmiştir. Çalışma pandemi döneminde, yöneticilerin karar verme ... -
Mağaza markalarına yönelik satın alma niyetini etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi: sistematik bir literatür incelemesi
Çakıroğlu, Kamer Ilgın (2023)Perakendecilerin pazarda güçlü rekabet konumları raflarında sundukları markaların çeşitliliğini de beraberinde getirmiştir. Özellikle sorumluluğunu üstlendikleri mağaza markaları tüketiciler tarafından talep edilmektedir. Mağaza ... -
Makine öğrenmesi yoluyla sendikal haklarla ilgili olarak anayasa mahkemesine yapılan bireysel başvuruların analizi
Yıldırım, Engin; Çalış, Şuayyip; Sert, Mehmet Fatih (Anayasa Hukuku Araştırmaları Derneği, 2021)Bu çalışma bir yapay zekâ tekniği olan makine öğrenmesi yoluyla Anayasa Mahkemesinin (AYM) sendikal haklarla ilgili bireysel başvuru kararlarının ihlalle sonuçlanıp sonuçlanmadığını öngörmeyi amaçlamaktadır. Konunun ... -
The mediating effect of attitude towards online advertising in the influence of social media addiction on online purchase intention
Genç, Rabia; Bilgin Turna, Gülçin (ACC Publishing, 2023)This study aims to investigate the relationship between consumers' social media addiction (SMA) levels and their online purchasing intentions (OPI) while examining the mediating role of attitudes towards online advertisements ... -
Mobil pazarlamanın tüketici satınalma davranışlarına etkisi: Üniversite öğrencileri üzerine bir inceleme
Albayrak, Ali Sait; Baydemir, Ebru (2022)Amaç – Çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin mobil pazarlamacılığa karşı tutumlarını tanımlayan faktörler ile satın alma davranışları arasındaki ilişkileri modelleyip test etmektir. Yöntem – Çalışmada olasılıklı ...