Bölüm "RTEÜ, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü" TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 24, listelenen: 1-20
-
7. sınıf fen ve teknoloji dersinde etnobotanik aktivitelerin öğrencilerin başarısına ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi
(2015)Öğrencilerin öğrenme ortamında aktif olmasına dayanan yaklaşımlar, geleneksel yaklaşımlardan farklı anlayışa sahiptir. Bu araştırma, özünde yapılandırmacı yaklaşıma dayanan etnobotanik destekli fen ve teknoloji dersinin ... -
Arabalar filminin içerdiği değerlere ilişkin bir inceleme
(2017)En genel anlamıyla önemsenen, önemli olgular olarak ifade edilebilen değer kavramı küçük yaşlardan itibaren farklı şekillerde kazanılmaktadır. Değerler eğitiminde kullanılan araçlardan bir tanesi de televizyondur. Son on ... -
Cem Dergisi’nin sunumuyla Alevilik’te inançlar
(2017)Bu makale Cem Dergisi'nde sunulan Alevilik inançlarını objektif olarak derlemeyi amaç edinmiştir. Elde edilen bulgular şöyledir: Alevilerin ateist olmadığı, Tek Allah'a inandıkları ve Tanrı inançlarının evrenle içkin bir ... -
CHP müfettişlik raporlarında Rize, Mapavri (Çayeli) ve Pazar Halkevleri ile Halkodalarının çalışmaları (1940-1944)
(Hacettepe Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü, 2021)Cumhuriyet devrimlerinin halka götürülmesinin önemli bir aracı olarak kurulan Halkevleri Cumhuriyet Halk Partisi (CHP)’nin bir kültür kolu olarak 19 Şubat 1932’de çalışmalarına başlamıştır. İlk etapta açılan 14 Halkevinden ... -
Çevre eğitimi: Mevcut durum ve yaşanan sorunlar (Recep Tayyip erdoğan Üniversitesi ve Eskişehir Osmangazi üniversitesi örneği)
(2013)Çevre eğitimi, oldukça kapsamlı ve önemli bir konudur. Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de bulunan iki üniversitenin Eğitim Fakülteleri’nin İlköğretim Bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının görüşlerine göre çevre ... -
The effect of STEM activities on creative thinking of preschool students
(2021)Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitimi 5-6 yaş grubu öğrencilerine yönelik mühendislik tasarıma dayalı STEM etkinlikleri geliştirmek ve bu STEM etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmesine etkisini tespit etmektir. ... -
Geliştirilen FTT kursunun sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri öğretimine etkisi
(Bayburt Üniversitesi, 2021)Fen-Teknoloji-Toplum [FTT] yaklaşımın amacı okullardaki fen eğitimini bilimsel sunumların ötesine taşıyarak öğrencilere toplumsal ve çevresel problemleri çözmenin bir metodu olarak fen ve teknolojinin rolünü gösteren bir ... -
İlkokul 4. sınıf düzeyindeki fen eğitimi araştırmalarının tematik içerik analizi
(2018)Bu araştırmada, 2006-2017 yılları arasında ilkokul 4. Sınıf düzeyinde yapılan fen eğitimi araştırmalarının tematik içerik analiziyle incelenmesi amaçlanmıştır. 4. sınıf düzeyini örneklemine alma ve belirtilen tarih aralığında ... -
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yaratıcı drama ile yapılandırılmış argümantasyona dayalı besinlerimiz ünitesindeki argümanları ve derse ilişkin görüşleri
(Kocaeli Üniversitesi, 2023)Bu araştırmanın amacı yaratıcı drama yöntemi ile yapılandırılmış argümantasyon etkinliklerinde ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin besinler konusundaki argümanlarının ve uygulama hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir. ... -
İlköğretim düzeyinde yapılan argümantasyon çalışmalarına yönelik tematik i̇çerik analizi
(2017)Bu araştırmada, 2006-2016 yılları arasında ilkokul ve ortaokul düzeyindeki argümantasyon çalışmalarının, tematik içerik analizi yöntemiyle incelenmesi amaçlanmıştır. İlköğretim düzeyi ve 20062016 tarih aralığı kriterlerine ... -
Kuvvetin etkileri ünitesine yönelik geçerli ve güvenilir bilimsel düşünme alışkanlıkları ölçeğinin geliştirilmesi
(2021)Fen okuryazarı birey yetiştirmenin ön koşullarından birisini de bilimsel düşünme alışkanlıklarının kazandırılması oluşturmaktadır. Bu çalışmada, ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersindeki kuvvetin etkileri ünitesine yönelik ... -
Maddenin özellikleri ünitesine özgü bilimsel düşünme alışkanlıkları ölçeğinin geliştirilmesi
(Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2021)Bu çalışmada, ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersindeki maddenin özellikleri ünitesine yönelik bilimsel düşünme alışkanlıkları ölçeğinin (BDAÖ) geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, bilimsel düşünme alışkanlıkları ... -
Öğretmen adayları hangi resimleri tercih ediyor: Soyut sanatmı, optik gerçeklikmi?
(2015)Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının soyut sanatı mı yoksa optik gerçekliğe dayalı resimleri mi tercih ettiklerini belirlemektir. Bu kapsamda araştırmanın çalışma grubunu Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi ... -
Öğretmen adaylarının hidroelektrik santralleri konusundaki görüşleri
(2012)Bu çalışma, son zamanlarda Türkiye’de medyanın gündemini meşgul eden hidroelektrik santraller ve bu santrallerin ürettiği enerji kullanımı konusunda öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç ... -
Öğretmenlerin beyin temelli öğrenme yaklaşımına ilişkin farkındalıklarının belirlenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2023)Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin beyin temelli öğrenme yaklaşımına ilişkin farkındalıklarını belirlemeyi amaçlayan bu çalışma, nitel araştırma desenlerinden olgubilime örnek oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma ... -
Öğretmenlerin yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik özyeterlik algıları ve tutumları
(2019)Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin yaratıcı dramanın bir öğretim yöntemi olarak nasıl kullanılabileceğini öğrenmelerini sağlayarak, yaratıcı drama uygulamalarından önceki ve sonraki yaratıcı dramaya yönelik tutumlarını, ... -
Sara Şahinkanat’ın resimli çocuk kitaplarının biçimsel, içerik ve resimleme özellikleri açısından incelenmesi
(Ordu Üniversitesi, 2023)Bu araştırmada, Sara Şahinkanat’ın resimli çocuk kitaplarının biçimsel, içerik ve resimleme özelikleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma doküman incelemesi modeli kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın ... -
Sosyal bilgiler dersinde yaratıcı drama yönteminin kullanılmasına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri
(2015)Bu araştırmanın temel amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yaratıcı drama yönteminin sosyal bilgiler derslerinde kullanılmasına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-15 eğitim-öğretim ... -
STEM eğitimi almış öğretmenlerin STEM öğretimi hakkındaki görüşleri
(Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı, STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) hizmet içi eğitimi almış öğretmenlerin STEM eğitimi hakkında görüşlerini, uygulamalar sırasında yaşadıkları sorunları ve çözüm önerilerini ortaya ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının tasarladığı dijital öykülerin niteliğinin değerlendirilmesi
(Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2024)Bu çalışmada, sınıf öğretmeni adayları tarafından ilkokul 4. sınıf fen bilimleri ünitelerine yönelik hazırlanan dijital öykülerin niteliğini değerlendirmek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinde ...