• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ortaöğretim kurumlarında görev alan öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda örgüt kültürü algısının değerlendirilmesi (Giresun ili örneği)

Thumbnail

Göster/Aç

544135.pdf (4.680Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2019

Yazar

Kacar, Ferhat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırma, Giresun ili ortaöğretim kurumlarında görev alan öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda örgüt kültürü algılarının belirlenmesini amaçlamıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma verileri, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı Giresun il merkezinde bulunan ortaöğretim kurumlarında görev alan 319 öğretmenden elde edilmiştir. Bu araştırmada öğretmenlerin okul kültürüne yönelik algılarını belirlemek için "Okul Kültürü Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre Giresun ili ortaöğretim kurumlarında görev alan öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda en başat kültürel boyut görev kültürü çıkmıştır. Görev kültürünü sırasıyla destek kültürü, başarı kültürü ve bürokratik kültür izlemektedir. Ayrıca fen lisesi, anadolu liseleri ve meslek liselerinde cinsiyet, branş ve okul türü değişkenine göre anlamlı bir fark görülmezken, hizmet süresi değişkenine göre öğretmenlerin örgüt kültürü algıları, başarı kültürü ve görev kültürü alt boyutlarında anlamlı farklılık bulunmuştur. This survey is aimed to determine the perception of the organisational culture on the views of the teacher working in the high schools of the province Giresun. The inputs of the survey are obtained from the teachers who are working in 319 high schools in the center of Giresun province. In this survey school culture developed tests are used to define the perception of the teachers about school culture.According to the results of the survey the most dominant cultural item is mission culture as the teachers in Giresun province high schools stated.The mission culture is followed by supportculture success culture and bureaucratic culture respectively.Also,we didn't see any subsitantial difference in science high schools,Anatolian high schools and occupational high schools according to the variables of gender, branch andthetypesofschool but it is found out that there are subsitantial differences in the organisation culture perception, success culture and mission culture of the teachers according to the period of service variables.According to the results of the survey the teachers who work at science high schools perceive the success culture more than the teachers who work at Anatolia high schools and occupational high schools and also the teachers who workat science high schools perceive the mission culture monethain the occupational high schools.

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11436/88

Koleksiyonlar

  • Sosyal Bilimler Enstitüsü [307]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.