Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKacar, Ferhat
dc.date.accessioned2019-08-21T10:36:26Z
dc.date.available2019-08-21T10:36:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/88
dc.description.abstractBu araştırma, Giresun ili ortaöğretim kurumlarında görev alan öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda örgüt kültürü algılarının belirlenmesini amaçlamıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma verileri, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı Giresun il merkezinde bulunan ortaöğretim kurumlarında görev alan 319 öğretmenden elde edilmiştir. Bu araştırmada öğretmenlerin okul kültürüne yönelik algılarını belirlemek için "Okul Kültürü Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre Giresun ili ortaöğretim kurumlarında görev alan öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda en başat kültürel boyut görev kültürü çıkmıştır. Görev kültürünü sırasıyla destek kültürü, başarı kültürü ve bürokratik kültür izlemektedir. Ayrıca fen lisesi, anadolu liseleri ve meslek liselerinde cinsiyet, branş ve okul türü değişkenine göre anlamlı bir fark görülmezken, hizmet süresi değişkenine göre öğretmenlerin örgüt kültürü algıları, başarı kültürü ve görev kültürü alt boyutlarında anlamlı farklılık bulunmuştur. This survey is aimed to determine the perception of the organisational culture on the views of the teacher working in the high schools of the province Giresun. The inputs of the survey are obtained from the teachers who are working in 319 high schools in the center of Giresun province. In this survey school culture developed tests are used to define the perception of the teachers about school culture.According to the results of the survey the most dominant cultural item is mission culture as the teachers in Giresun province high schools stated.The mission culture is followed by supportculture success culture and bureaucratic culture respectively.Also,we didn't see any subsitantial difference in science high schools,Anatolian high schools and occupational high schools according to the variables of gender, branch andthetypesofschool but it is found out that there are subsitantial differences in the organisation culture perception, success culture and mission culture of the teachers according to the period of service variables.According to the results of the survey the teachers who work at science high schools perceive the success culture more than the teachers who work at Anatolia high schools and occupational high schools and also the teachers who workat science high schools perceive the mission culture monethain the occupational high schools.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnadolu liselerien_US
dc.subjectAnatolia high schoolsen_US
dc.subjectFen liselerien_US
dc.subjectScience high schoolen_US
dc.subjectMeslek liselerien_US
dc.subjectVocational high schoolsen_US
dc.subjectOkul kültürüen_US
dc.subjectSchool cultureen_US
dc.subjectÖrgütsel kültüren_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında görev alan öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda örgüt kültürü algısının değerlendirilmesi (Giresun ili örneği)en_US
dc.title.alternativeEvaluation of organizational culture perception according to the views of teachers at high schools (Giresun province case)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorKacar, Ferhat
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster