Ara
Toplam kayıt 20, listelenen: 1-10
Pre-servıce classroom teachers' mıslearnıngs of classıfıcatıon of the plant kıngdom and the effect of porphyrıos tree on removıng them
(Sci Methodical Ctr-Sci Educologica, 2013)
Students may acquire mislearnings in the course of their academic lives for various reasons and keep them for a lifetime. Some of the most common of those mislearnings are the alternative conceptions university students ...
Prospective teachers' misconceptions about classification of plants and changes in their misconceptions during pre-service education
(Sci Methodical Ctr-Sci Educologica, 2014)
This study reported herein aimed to reveal prospective teachers' misconceptions about classification of plants and the effect of pre-service education program on their correct conceptions of this biological issue. Prospective ...
Perception of multigrade classes schools: sociology of personalized learning
(Hacettepe University Faculty of Education, 2021)
There are many schools of multigrade classes in many cities in Turkey due to the fact that there are various reasons, from a lack of financial budget to a harsh geographic demographic condition. Nevertheless, what should ...
The effect of STEM activities on creative thinking of preschool students
(2021)
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitimi 5-6 yaş grubu öğrencilerine yönelik mühendislik tasarıma
dayalı STEM etkinlikleri geliştirmek ve bu STEM etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmesine
etkisini tespit etmektir. ...
Maddenin özellikleri ünitesine özgü bilimsel düşünme alışkanlıkları ölçeğinin geliştirilmesi
(Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2021)
Bu çalışmada, ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersindeki maddenin özellikleri ünitesine yönelik bilimsel
düşünme alışkanlıkları ölçeğinin (BDAÖ) geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, bilimsel
düşünme alışkanlıkları ...
STEM eğitimi almış öğretmenlerin STEM öğretimi hakkındaki görüşleri
(Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, 2021)
Bu çalışmanın amacı, STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) hizmet içi
eğitimi almış öğretmenlerin STEM eğitimi hakkında görüşlerini, uygulamalar sırasında
yaşadıkları sorunları ve çözüm önerilerini ortaya ...
Kuvvetin etkileri ünitesine yönelik geçerli ve güvenilir bilimsel düşünme alışkanlıkları ölçeğinin geliştirilmesi
(2021)
Fen okuryazarı birey yetiştirmenin ön koşullarından birisini de bilimsel düşünme
alışkanlıklarının kazandırılması oluşturmaktadır. Bu çalışmada, ilkokul 4. sınıf fen bilimleri
dersindeki kuvvetin etkileri ünitesine yönelik ...
Geliştirilen FTT kursunun sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri öğretimine etkisi
(Bayburt Üniversitesi, 2021)
Fen-Teknoloji-Toplum [FTT] yaklaşımın amacı okullardaki fen eğitimini bilimsel
sunumların ötesine taşıyarak öğrencilere toplumsal ve çevresel problemleri çözmenin bir
metodu olarak fen ve teknolojinin rolünü gösteren bir ...
Synthesis and glutathione reductase inhibitory properties of 5-methyl-2,4-dihydro-3H-1,2,4-triazol-3-one's aryl Schiff base derivatives
(Wiley-V C H Verlag Gmbh, 2018)
Glutathione reductase (GR) is responsible for the existence of the reduced glutathione (GSH) molecule, a crucial antioxidant against oxidative stress reagents. the antimalarial activities of some redox active compounds are ...
The use of creative drama method in the teaching of values of gifted children: the case of justice value
(Dergipark Akad, 2019)
This research was carried out to test the creative drama method in values education for gifted students. the study group consists of 8 students attending the 3rd grade in a science and art center located in the Eastern ...