Ara
Toplam kayıt 9, listelenen: 1-9
Reklam müziğinin marka bilinirliği ve satın alma niyetine etkisi
(2021)
Müzik günlük hayatta ve televizyon reklamlarında önemli bir yere sahiptir. Televizyon
reklamlarında kullanılan müzikler hem psikolojik hem de fizyolojik etkileri vardır.
Reklamlarda kullanılan müzik, dinleyicisinde ...
Tüketici boykot davranışının belirleyicileri üzerine bir araştırma: Ağızdan ağıza iletişimin aracılık rolü
(2021)
Günümüz tüketicileri ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla satın alma yapmanın yanında, işletme politikalarını
beğendikleri işletmeleri desteklemek ya da aksine işletme politikalarını beğenmedikleri işletmeleri
cezalandırmak ...
Tüketici sosyal ihtiyaçlarının marka sadakati oluşturma üzerine etkisi
(Gümüşhane Üniversitesi, 2021)
Bu çalışmanın amacı; sembolik tüketimin dinamik sürecinin alt boyutlarından olan sosyal ihtiyaçların, tüketicilerin marka seçimlerinde sembolik mesajlar bağlamında nasıl bir rol oynadığının araştırılmasıdır. Bu çalışmada ...
Perakende mağaza ortam kokusunun tüketici satın alma niyeti üzerine etkisi
(2021)
Günümüz yoğun rekabet ortamında işletmeler hem tüketicileri etkileyebilmek hem de
rekabette üstünlük sağlamak için farklı uygulamalar denemektedir. Bu kapsamda mağaza
atmosferinde yer alan renk, koku, aydınlatma, müzik ...
Çevrimiçi kuponların ve tek tuşla ödeme işlem kolaylığının çevrimiçi plansız satın alma üzerine etkisi
(2021)
Teknolojik gelişmeler ile beraber tüketicilerin alışveriş davranışları ve ödeme alışkanlıklarında değişimler
meydana gelmektedir. Kuponlar ve indirimler kazanma duygusuyla birlikte mutluluğa yol açabilmektedir.
Çevrimiçi ...
COVID-19 sürecinde online yemek siparişlerinde teknolojinin kabulü
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2021)
COVID-19 sürecinin getirmiş olduğu kısıtlamalarla birlikte evlerinde kalmak zorunda olan tüketiciler
alışverişinin çoğunu online olarak yapmaya başlamışlardır. Bu alışverişlerinden biri olan online yemek
siparişi ise her ...
Reklamlardaki sevimli karakter ilgisinin tüketici satın alma niyeti üzerine etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)
Tüketici satın alma karar sürecini hem fonksiyonel hem de duygusal faktörlerin etkilediği bilinmektedir.
Pazarlama uygulayıcıları özellikle reklamlarda kullandıkları kişiler veya karakterler vasıtasıyla
tüketicilerle ...
Çay içecek pazarında tüketim alışkanlıklarının içerik analizi ve metin madenciliği ile değerlendirilmesi
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2022)
Çay dünya genelinde belirli bölgelerde yetiştirilen bir ürün olup, yetiştirildiği ülkenin ekonomisine katkı
sağlamaktadır. Çay birçok tüketici tarafından farkındalığı olan ve tüketilen bir ürün olmakla birlikte ...
Covid-19 pandemisi sürecinde tüketicilerin satın alma davranışlarındaki değişimlerin incelenmesi
(2023)
2019 yılı Aralık ayında ilk defa Çin’in Wuhan kentinde tespit edilen ve çok kısa bir zaman zarfında bütün dünyaya
yayılan Covid-19 salgını, ortaya çıkardığı sonuçlar itibariyle insan yaşamının her alanını derinden ...