Başlık için Sosyal Bilimler Enstitüsü listeleme
Toplam kayıt 306, listelenen: 106-125
-
İbadetler bağlamında Abdullah b. Mes'ûd'un Ebû Hanîfe'ye etkisi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı / İslam Hukuku Bilim Dalı, 2014)Hz. Peygamber zamanında Müslümanlar, hükmünü öğrenmek istedikleri meseleleri bizzat ona arz ediyorlardı. Onun vefatından sonra ise meseleler, dini iyi bilen ve birbirlerinden farklı şehirlerde bulunan sahâbîlere danışılmıştır. ... -
İbn Arabî'de ahlâkî düşünce
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2016)"İbn Arabî'de Ahlâkî Düşünce" adlı tezimiz iki ana bölümden oluşmaktadır. Çalışmamızda tasavvufta/İslâm düşünce tarihinde önemli bir konumu olan İbn Arabî'nin felsefî açıdan önemli sayılabilecek ahlâk felsefesi alanındaki ... -
İbn Haldun'da bilgi problemi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2017)"İbn Haldun'da Bilgi Problemi" isimli bu çalışma "Giriş" ve "Sonuç" hariç iki bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın "Giriş" bölümünde araştırmanın konusu, önemi, amacı ve kaynaklarını kısaca ifade ettikten sonra İbn Haldun'un ... -
İbn Haldun'da din-iktisat ilişkisi
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Sosyolojisi Bilim Dalı, 2011)Bu çalışmada 14. yüzyılda yaşamış olan Arap bilgini İbn Haldun'un iktisadi düşüncelerinin din ile olan ilişkisi açıklanmaya çalışılmıştır. İbn Haldun döneminin İslam âlimlerinden farklı olarak her şeyi İslam ve Kur'an ... -
İbrahim en - Nehaî'nin ibadetlerle ilgili fıkhî görüşleri
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, 2015)İbrahim en-Nehaî'nin ibadetlerle ilgili fıkhi görüşleri adlı tezimizde, Nehaî'nin ibadetlerle ilgili görüşlerini, ilmihâli dizilişle incelemeye çalıştık. Tezimiz giriş ve iki ana bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde ... -
İcmâın senedi ve İbnü'l-Münzir'in el-icmâ adlı eserinde ibadetlerle ilgili zikredilen icmâaların sened açısından tespiti
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, 2007)İcmâın Senedi ve İbnü'l-Münzir'in el-İcmâ AdlıEserinde İbadetlerle İlgili Zikredilen İcmâların Sened Açısından Tespiti? isimli tezimiz ?Sonuç? bölümü hariç üç bölüm ve bir ?Giriş? kısmından oluşmaktadır. Girişkısmında icmâ ... -
İç mekân estetiğinin satın alma niyeti üzerine etkisi
(2022)Günümüzde hizmet işletmelerinde ve tüketici davranışlarında hızlı değişimler yaşanmaktadır. Bu değişim sonucunda özellikle hizmet işletmelerinin rakip firmalara karşı varlıklarını devam ettirebilmeleri müşterilere rahat ... -
İdeal bir genç modeli olarak Safahat'ta Asım
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Eğitimi Bilim Dalı, 2013)İdeal Bir Genç Olarak Safahat'ta `Asım' başlığını taşıyan bu çalışma `Giriş' ve `Sonuç' bölümleri dışında iki ana bölümden oluşmaktadır. Giriş Bölümünde araştırmanın konusu, amacı, önemi, yöntemi ve sınırlılıklarla ilgili ... -
İlahiyat fakültesi öğrencilerinin kaynaştırma eğitimine yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi -R.T.E.Ü. ilahiyat fakültesi örneği-
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2018)"İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Kaynaştırma Eğitimine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi" adlı bu çalışmanın kapsamını eğitim, din eğitimi, kaynaştırma ve kaynaştırma eğitimi konuları oluşturmaktadır. ... -
İletişim iklimi ve çalışan sessizliği arasındaki ilişkide ara değişken olarak algılanan içsellik statüsü: Öğretmenler üzerine bir çalışma
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı, 2017)İletişim iklimi ve çalışan sessizlik davranışı ile iletişim iklimi ve içsel iş motivasyonu arasındaki ilişki üzerinde algılanan içsellik statüsünün aracılık rolünü araştıran bu çalışma, ortaöğretim kurumlarımızda çalışan ... -
İlkokul 3. sınıf hayat bilgisi dersine yönelik geliştirilen doğa eğitimi etkinliklerinin öğrencilerin doğa algılarına etkisie
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, 2013)Bu araştırmada ilkokul 3. sınıf hayat bilgisi dersine yönelik olarak doğa eğitimi etkinliklerinin geliştirilmesi ve doğa algılarına etkisinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma 2011-2012 eğitim ? öğretim yılı bahar ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin insan hakları ve demokrasi konusundaki farkındalık düzeyleri (Erzurum örneği)
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2019)İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ KONUSUNDAKİ FARKINDALIK DÜZEYLERİ (ERZURUM ÖRNEĞİ) Bu çalışmada, 4. sınıf öğrencilerinin insan hakları ve demokrasi konusundaki farkındalıklarının değerlendirilmesi ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin kesirler konusunda bilgisayar animasyonları yardımıyla problem kurma becerilerinin incelenmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2017)Bu çalışmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin kesirler konusunda bilgisayar animasyonları yardımıyla problem kurma becerilerini belirlemektir. Bu kapsamda, çalışmanın yöntemi olarak aksiyon araştırması yaklaşımı ... -
İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde sözlü tarih uygulamalarının etkililiği ve önemi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2018)Sözlü tarih yöntemi tüm dünyada kullanılan bir tarihsel araştırma şeklidir. Türkiye tam anlamıyla bir sözlü tarih deryasıdır. Bu eşsiz kaynağı da en iyi şekilde okullarımızda değerlendirmek ve eğitime uyarlamak gerekmektedir. ... -
İlkokul ders kitaplarında yer alan ünite değerlendirme sorularının psikometrik özellikler açısından incelenmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2018)Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokullarda okutulan ders kitaplarının ünite sonu değerlendirme sorularında yer alan madde türlerinin psikometrik özelliklerinin belirlenmesidir. Araştırma çalışma ... -
İlkokul hayat bilgisi dersinde bilişim teknolojileri destekli yansıtıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin ders başarısına ve tutumuna etkisi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2017)Bu çalışmada, ilkokul hayat bilgisi dersinde bilişim teknolojileri destekli yansıtıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin ders başarısına ve tutumuna etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Rize ilinin Pazar ... -
İlkokul matematik ders kitaplarındaki doğal sayılarla çarpma ve bölme işlemleriyle ilgili problemlerin incelenmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2018)Bu çalışmanın amacı, 2017-2018 İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı'na göre yayınlanmış 2., 3. ve 4. sınıf ders kitaplarında yer alan doğal sayılarla çarpma ve bölme işlemleriyle ilgili problemlerin adım sayısı, ... -
İlkokul ve ortaokul din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin eleştirel düşünme becerisi açısından değerlendirilmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Eğitimi Bilim Dalı, 2013)Bu araştırmada eleştirel düşünme kavramı incelenmiş ve eleştirel düşünmenin ilkokul ve ortaokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersindeki yeri saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma çerçevesinde mevcut İlköğretim DKAB Dersi ... -
İlkokul ve ortaokul öğrencilerinin bilimsel kariyer ilgileri
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, 2013)Kariyer seçimi, bireylerin yaşamında aldığı en önemli kararlardan biridir. Yaşamın ilk dönemlerinden başlayarak aile, okul ve çevre ile yapılacak çalışmalarla bireyin kendisine en uygun kariyeri seçmesine yardımcı olunmalıdır. ... -
İlkokul ve ortaokul öğrencilerinin duygusal okuryazarlık ve akademik stres düzeyleri
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2019)Bu araştırmada, ilkokul 4. sınıf ve ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin akademik stres ve duygusal okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama türünde karma bir çalışma olan bu ...