Başlık için Sosyal Bilimler Enstitüsü listeleme
Toplam kayıt 306, listelenen: 191-210
-
Nebevî sünnette beden bakımı
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, 2015)İnsanın dış görünüşü günlük hayatın her alanına direk etki eder mahiyettedir. Bu anlamda hayatın nizamını belirleyen ilahi vahyin muhatabı Rasulullah (s.a.v.)'ın beden bakımı ve korunmasıyla ilgili tavsiye ve önerileri, ... -
Necip Fazıl Kısakürek'in tiyatro eserlerinde tarih
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı / Yeni Türk Edebiyatı Bilim Dalı, 2012)Necip Fazıl Kısakürek edebiyatımıza şiirden sonra en çok tiyatro sahasında eserler kazandırmıştır. Tiyatro Necip Fazıl'ın hem sanat hem de düşünce yönünü ortaya koyan bir sahadır. Necip Fazıl Kısakürek fikirlerini ifadede ... -
Nesefî'nin Medârikü't-Tenzîl'inde Mu'tezile'ye yönelttiği eleştiriler
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, 2018)Kelâm ilmi, inanç konularını sahih bir biçimde ele almak, dinde de beraberliği sağlamak için akli ve nakli delilleri kullanmıştır. Fakat bu çaba farklı fırkaların zuhur etmesine engel olamamış, bilakis her fırka kendi ... -
Nietzsche'de din ve tanrı problemi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Felsefe Tarihi Bilim Dalı, 2014)Bu tezin amacı, Nietzsche'nin "Tanrı Öldü" sözünün arka planında var olan din eleştirisini ayrıntılı bir şekilde ele almak, Nietzsche'yi böyle bir düşünceye sevk eden atmosferi araştırmak ve onun insanlığı kurtarma çabasını ... -
Nilgün Marmara'nın hayatı ve şiirlerinin incelenmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı / Yeni Türk Edebiyatı Bilim Dalı, 2014)Nilgün Marmara, 1980 Kuşağı şairlerinden biridir. Şiir yazmaya 1977'de başlamış ve bunu 1987'ye –ölümüne- kadar sürdürmüştür. Onun ilk şiirlerinden son şiirlerine kadar şiirlerinde ön planda olan özellikler arasında özgünlük, ... -
Okul öncesi çocukların din eğitiminde annenin rolü ve karşılaştığı güçlükler
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Bölümü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı / Din Eğitimi Bilim Dalı, 2008)Okul Öncesi Çocukların Din Eğitiminde Annenin Rolü ve Karşılaştığı Güçlükler? başlığını taşıyan bu çalışma ?Giriş? ve ?Sonuç? bölümleri dışında iki ana bölümden oluşmaktadır.Giriş bölümünde, araştırmanın problemi, amaç ve ... -
Okul öncesi dönemde fen eğitiminin uygulanabilirliğine yönelik öğretmen ve yöneticilerin görüşlerinin incelenmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı, 2016)Bu araştırmada, okul öncesi dönemde fen eğitiminin uygulanabilirliğine yönelik öğretmen ve kurum yöneticilerinin görüşlerinin belirlenmesi, ek olarak öğretmenlerin etkinliklerini planlama ve uygulamalarının incelenmesi ... -
Okul öncesi dönemdeki çocuklara yönelik yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı kavram karikatürlerinin geliştirilmesi ve uygulanması
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, 2015)Okul öncesi dönemdeki çocukların merak ve araştırma duygularını destekleyerek, günlük hayatta karşılaştıkları sorunlara bilimsel çözümler üretebilmeleri açısından fen ve doğa etkinliklerinin kavram karikatürleriyle ... -
Okul öncesi hikâye ve masal kitaplarında toplumsal cinsiyet rolleri
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2017)Bu araştırmada amaç " okul öncesi hikâye ve masal kitaplarında toplumsal cinsiyet rolleri dilsel ve dil dışı göstergeler aracılığıyla nasıl aktarılmıştır?" sorusuna açıklama getirmektir. Araştırma nitel araştırma özelliği ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin mesleki haz düzeylerinin açıklanmasında mesleki benlik saygısı ve rol fazlası davranışların rolü
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2017)Bu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin mesleki haz düzeylerinin açıklanmasında, mesleki benlik saygısı ve rol fazlası davranışların rolünü ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmanın velileri; Kişisel Bilgi Formu, Mesleki ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, 2016)Bu araştırmada; okul öncesi eğitimde görev yapan, okul öncesi eğitim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile tükenmişlik düzeylerinin incelemesi amaçlanmıştır. Araştırmada ayrıca, okul öncesi eğitim öğretmenlerinin ... -
Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin analitik ve bütüncül düşünme stillerinin SOLO taksonomisi ile incelenmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı, 2016)Öğretimin bireysel farklılıklar göz önünde bulundurularak tasarlanabilmesi için öğrenci özelliklerinin incelenmesi gerekir. Öğrencilerin düşünme ve öğrenme şekillerini etkileyen özelliklerden başında ise düşünme stilleri ... -
Ortaokul öğrencilerinin (6. 7. ve 8. sınıf) dindarlığına ailenin etkisi (Trabzon il merkezi örneği)
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2017)Bu çalışmanın amacı, Trabzon'da öğrenim gören ortaokul (6.7. ve 8. sınıf) öğrencilerinin dindarlığına ailenin etkisini tespit etmektir.Bunun için öncelikle konunun teorik çerçevesi çizilerek kavramsal zemini hazırlanmıştır. ... -
Ortaokul öğrencilerinin aile içi iletişimlerinin ve sosyal uyum durumlarının incelenmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2018)Uyum problemleri olan öğrencilere yardımcı olunması adına ilgili tüm paydaşların özellikle de ailenin süreçte olmasının önemli olduğu düşünülmektedir. Ayrıca öğrencilerin uyum problemleri ile aile içi iletişimlerinin ... -
Ortaokul öğrencilerinin medya okuryazarlığı yeterlikleri ve medya okuryazarlığı dersini yürüten öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, 2013)Bu araştırmanın genel amacı, ortaokul öğrencilerinin medya okuryazarlığına ilişkin yeterliklerini belirlemek ve dersi yürütmekte olan öğretmenlerin karşılaştıkları problemleri tespit etmektir. Bu amaca bağlı olarak, ortaokul ... -
Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi öz-yeterlilikleri açısından stresin değerlendirilmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, 2019)ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖZ-YETERLİLİKLERİ AÇISINDAN STRESİN DEĞERLENDİRİLMESİ Bu araştırma, 5, 6 ve 7. sınıf öğrencilerini Sosyal Bilgiler dersi öz-yeterliklerine göre kategorize ederek öğrencilerin ... -
Ortaokul öğretmenlerinin duygusal emek ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2018)Araştırmada, ortaokul öğretmenlerinin duygusal emek ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel bir çalışma olan bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma ... -
Ortaöğretim kurumlarında görev alan öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda örgüt kültürü algısının değerlendirilmesi (Giresun ili örneği)
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Bu araştırma, Giresun ili ortaöğretim kurumlarında görev alan öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda örgüt kültürü algılarının belirlenmesini amaçlamıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma verileri, ... -
Osmanlı şiirinde açık mekânlar
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, 2012)Osmanlı şiirinin muhtevası oldukça zengin ve kapsadığı alan da oldukça geniştir. Bunun en açık göstergesi birçok alana dair içinde barındırdığı kavramlardır. ?Osmanlı Şiirinde Açık Mekânlar? başlığı altında yapılan bu ... -
Osmanlı yükselme ve duraklama devri Hadis çalışmaları
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, 2016)Osmanlı İmparatorluğu, Yükselme ve Duraklama Dönemlerinde, her ne kadar Duraklama Dönemi'nde yavaşlasa da, coğrafî olarak en geniş topraklarına ulaşmıştır. Bunun yanında, ilmi açıdan da en verimli dönemini yaşamıştır. ...