Yayıncı "Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı" Sosyal Bilimler Enstitüsü için listeleme
Toplam kayıt 26, listelenen: 1-20
-
Din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde eğitsel oyunlar yoluyla kavram öğretimi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Bu araştırmanın amacı DKAB dersi kavram öğretiminde eğitsel oyun yöntemi kullanımının, dersin verimliliğine etkisini araştırmaktır. Bu yöntemi kullanan öğretmenlerin yeterlilikleri, derslerde oyun kullanırken karşılaştıkları ... -
Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri ve imam hatip lisesi meslek dersleri öğretmenlerinin insan doğasına ilişkin tutumları
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2016)Bu araştırma, giriş ve sonuç kısımları hariç üç bölümden oluşmaktadır. Giriş kısmında araştırmanın problemi, amacı ve önemi üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde insan doğası kavramına tarihsel süreç içerisinde yüklenen ... -
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterlikleri, sorunları ve beklentileri üzerine bir araştırma
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2016)Bu araştırmanın amacı, DKAB öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarıyla ilgili görüş, beklenti, problem ve yeterlik durumlarını ortaya koymaktır. Ayrıca kaynaştırma uygulamalarının aksayan yönleri, başarı durumu ve daha ... -
Ergenlerde kaygı ve duanın çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Rize örneği)
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2016)Bu çalışmanın amacı, Rize'de öğrenim gören lise öğrencilerinin kaygı düzeyleri ile dua tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. İlişkisel tarama modelinde hazırlanan araştırmanın örneklem grubunu, 2015-2016 ... -
Felsefe tarihlerinde felsefenin menşei problemi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2013)Felsefe Tarihlerinde Felsefenin Menşei Problemi? adlı bu çalışma `Giriş' ve `Sonuç' hariç iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde fesefenin menşeini araştırmak üzere felsefe tarihçilerinin geliştirdikleri felsefe ... -
Hz. Peygamber Dönemi sosyal değişme (Vahiy Dönemi örneği)
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2016)Din sosyolojisinin kuruluşundan günümüze dek pek çok konunun incelendiği ve en önemli konulardan birinin ise din ve toplumsal değişme ilişkileri olduğu görülmektedir. Daha çok dünya toplumlarının sosyolojisi ile ilgilenen ... -
İbn Arabî'de ahlâkî düşünce
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2016)"İbn Arabî'de Ahlâkî Düşünce" adlı tezimiz iki ana bölümden oluşmaktadır. Çalışmamızda tasavvufta/İslâm düşünce tarihinde önemli bir konumu olan İbn Arabî'nin felsefî açıdan önemli sayılabilecek ahlâk felsefesi alanındaki ... -
İbn Haldun'da bilgi problemi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2017)"İbn Haldun'da Bilgi Problemi" isimli bu çalışma "Giriş" ve "Sonuç" hariç iki bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın "Giriş" bölümünde araştırmanın konusu, önemi, amacı ve kaynaklarını kısaca ifade ettikten sonra İbn Haldun'un ... -
İlahiyat fakültesi öğrencilerinin kaynaştırma eğitimine yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi -R.T.E.Ü. ilahiyat fakültesi örneği-
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2018)"İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Kaynaştırma Eğitimine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi" adlı bu çalışmanın kapsamını eğitim, din eğitimi, kaynaştırma ve kaynaştırma eğitimi konuları oluşturmaktadır. ... -
İmam Hatip ortaokulları ile diğer devlet ortaokullarının değerler eğitimi açısından karşılaştırılması (Erzincan ili örneği)
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2018)İmam Hatip Ortaokulları ile diğer devlet ortaokullarında eğitim gören 8. sınıf öğrenci Görüşlerine göre bazı değerlerin bilişsel düzeyde öğrenilmesi ve içselleştirilmesi açısından karşılaştırmayı amaçlayan bu araştırmada, ... -
Kişilik ve dindarlık ilişkisi (Artvin ili örneği)
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2018)Din, Dindarlık, Kişilik, Mizaç, Karakter Personality and Religiosity in our research, which is specifically addressed to Artvin, the personality traits of the sample group are mainly revealed. This outcome of using the ... -
Mahalle baskısı bağlamında alevi ve sünni ilişkilerinin değerlendirilmesi Malatya örneği
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2018)Mahalle baskısı bağlamında Malatya ili merkezinde yaşayan Alevi ve Sünni inancına mensup kişilerin sosyal yaşamlarında birbirlerine yönelik herhangi bir baskının olup olmadığını incelemeyi amaçlayan bu araştırma, üç bölümden ... -
Ortaokul öğrencilerinin (6. 7. ve 8. sınıf) dindarlığına ailenin etkisi (Trabzon il merkezi örneği)
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2017)Bu çalışmanın amacı, Trabzon'da öğrenim gören ortaokul (6.7. ve 8. sınıf) öğrencilerinin dindarlığına ailenin etkisini tespit etmektir.Bunun için öncelikle konunun teorik çerçevesi çizilerek kavramsal zemini hazırlanmıştır. ... -
Öğrencilerin ahlaki olgunluk düzeyleri ve DKAB dersine yönelik tutumları (Rize ili örneği)
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Bu araştırmada, lise öğrencilerinin ahlaki olgunluk düzeyleri ile DKAB dersine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, Rize il merkezinde faaliyet gösteren liselerden seçkisiz atama ... -
Öğretmen görüşlerine göre seçmeli Kur'an dersleri-Nitel bir araştırma
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Seçmeli Kur'an dersine giren öğretmenlerin Kur'an dersi ile ilgili öğretim programı, amaç ve hedefler, dersin seçilme durumu, dersin içeriği, eğitim öğretim süreci, ölçme ve değerlendirme, yeterlilikleri, yaşanılan sorunlar ... -
Postmodern tüketim anlayışında dindar yaşam biçimleri
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2016)Batının gündemini hâlâ meşgul eden postmodernite, etkisini hemen hemen bütün toplumsal alanlarda göstermektedir. Bu etki sadece Batıda değil İslam toplumları arasında da yaygınlaşmaktadır. Postmodernitenin muğlak ve tanımsız ... -
Pozitif psikoloji ve tasavvuf psikolojisi çerçevesinde İbn Hazm'da erdemli ve mutlu insan
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Bu çalışmada İbn Hazm'ın Ahlâk ve's-Siyer fi Müdâvat'in-Nüfus adlı eseri başta olmak üzere diğer bazı eserlerinde de ele aldığı insan'a dair görüşleri psikoloji bilimi çerçevesinde incelenmiştir. İbn Hazm'ın görüşlerini ... -
Roger Garaudy'de İslam algısı
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2015)"Roger Garaudy'de İslam Algısı" başlıklı tezimiz, insanlığın yaklaşık bir asrına şahitlik etmiş bir düşünür olarak Garaudy'nin 1982'de mü'mini olduğu İslam dini hakkındaki görüşlerini, din felsefesi problemleri çerçevesinde ... -
Sekülerleşme sürecinin muhafazakâr kadın algısı üzerindeki etkileri
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2016)Sekülerleşme süreci, günümüzde sadece batı toplumlarını değil İslam toplumlarını da etkisi altına alan kaçınılmaz bir süreç olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu süreç, ülkemizde sekülerleşme ve muhafazakârlık ilişkisinin, ... -
Sezai Karakoç'ta toplum, millet ve devlet kavramları
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, 2017)kısmında çalışmanın önemi, amacı, yöntem ve kaynaklarını izah edildikten sonra siyaset felsefesi hakkında genel bir değerlendirme yapıldı. Daha sonra kısaca Sezai Karakoç'un hayatı ve eserlerinden bahsedildi. Birinci bölümde ...