Yazar "RTEÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü" için İşletme Bölümü Koleksiyonu listeleme
-
Non-compliance of the European Court of Human Rights decisions: A machine learning analysis
Yıldırım, Engin; Sert, Mehmet Fatih; Kartal, Burcu; Çalış, Şuayyip (Elsevier, 2023)The paper investigates all (971) non-executed pending leading cases of the European Court of Human Rights (ECtHR) between 2012 and 2020 through Machine Learning (ML) techniques. Drawing on the extant scholarship, our ... -
The optimization of routes using evolutionary algorithms in public transportation systems
This study aims to examine, regulate, and update the land transportation of the Erzurum Metropolitan Municipality (EMM), Turkey using computerized calculation techniques. In line with these targets, some critical information ... -
The path to fintech development research on islamic finance in Turkey
Gün, Musa (IGI Global, 2019)The concept of FinTech, which is the combination of finance and technology, aims to facilitate many services offered by financial institutions. This chapter examines the development of FinTech practices in terms of Islamic ... -
Pazarlama yönetimi açısından yaşam tarzı araştırmalarının sistematik incelemesi üzerine bir içerik analizi
Çakıroğlu, Kamer Ilgın; Çengel, Özgür; Pirtini, Serdar (İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021)Amaç: Bu çalışma pazarlama alanında daha önce çalışılmış yaşam tarzı araştırmalarının içeriğine dair bir çerçeve sunmayı amaçlamaktadır. Yöntem: Araştırmada kullanılan yöntem kalitatif araştırma olup, veriler içerik ... -
Perakende mağaza ortam kokusunun tüketici satın alma niyeti üzerine etkisi
Günümüz yoğun rekabet ortamında işletmeler hem tüketicileri etkileyebilmek hem de rekabette üstünlük sağlamak için farklı uygulamalar denemektedir. Bu kapsamda mağaza atmosferinde yer alan renk, koku, aydınlatma, müzik ... -
The politics of purchasing: Ethical consumerism in Turkey
Öztürk, Abdülkadir; Nart, Sima; Altunışık, Remzi (Springer Nature, 2019)Today’s consumers make consumption decisions not only to meet their needs but also to influence the activities of firms. This study examines antecedents and consequences of ethics domain of behavioral intentions of consumers ... -
Proposing integrated Shannon's entropy-inverse data envelopment analysis methods for resource allocation problem under a fuzzy environment
Çakır, Süleyman (Taylor & Francis Ltd, 2017)In this study, a two-phase methodology for resource allocation problems under a fuzzy environment is proposed. in the first phase, the imprecise Shannon's entropy method and the acceptability index are suggested, for the ... -
Recep Tayyip Erdoğan üniversitesi uluslararası öğrenci memnuniyet araştırması
Kartal, Burcu (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, 2019)Küreselleşen dünyada öğrencilerin yurtdışında eğitim alma isteklerinin artış gösterdiği görülmektedir. Hem ekonomik hem kurum imajı açısından bu öğrencilerin üniversitelere kazandırılması için üniversite yöneticilerinin ... -
Reklam müziğinin marka bilinirliği ve satın alma niyetine etkisi
Öztürk, Abdülkadir; Balyaş, Betül (2021)Müzik günlük hayatta ve televizyon reklamlarında önemli bir yere sahiptir. Televizyon reklamlarında kullanılan müzikler hem psikolojik hem de fizyolojik etkileri vardır. Reklamlarda kullanılan müzik, dinleyicisinde ... -
Reklamlardaki sevimli karakter ilgisinin tüketici satın alma niyeti üzerine etkisi
Öztürk, Abdülkadir; Akın, Mustafa Said; Kırmızıkaya, Arif (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Tüketici satın alma karar sürecini hem fonksiyonel hem de duygusal faktörlerin etkilediği bilinmektedir. Pazarlama uygulayıcıları özellikle reklamlarda kullandıkları kişiler veya karakterler vasıtasıyla tüketicilerle ... -
Renewable energy generation forecasting in Turkey via intuitionistic fuzzy time series approach
Çakır, Süleyman (Elsevier, 2023)Recently, renewable energy generation (REG) forecasting has become a challenging task for effective energy management. To date, a number of time-series models utilizing physical models, statistical techniques, and artificial ... -
Return and volatility spillover effects between the Turkey and the Russia stock market
Kutlu, Melih; Karakaya, Aykut (Emerald Group Publishing Ltd, 2019)Purpose This study aimed to investigate return and volatility spillover between the Borsa Istanbul (BIST) and the Moscow Stock Exchange (RTS). Design/methodology/approach This study used generalized autoregressive conditionally ... -
Return and volatility spillovers between sustainability indexes: evidences from global, regional and domestic indexes
Karakaya, Aykut; Kutlu, Melih (Taylor & Francis Ltd., 2022)In this study, we research the effect of volatility spillover between indexes, which is an indicator for issuing various new financial products such as assets based on sustainability principles to investors. We use the ... -
Seçilmiş ülkelerin yenilik performanslarının bütünleşik CRITIC-EVAMİX yöntemleriyle ölçümü
Bakır, Saniye; Çakır, Süleyman (Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada, Avrupa Birliği ve OECD’ye üye 23 ülkenin yenilik performansının Çok Kriterli Karar Verme Teknikleri (ÇKKV) teknikleriyle ölçülmesi amaçlanmıştır. Bunun için dünyada en prestijli yenilik endeksleri arasında ... -
Selecting appropriate ERP software using integrated fuzzy linguistic preference relations fuzzy TOPSIS method
Çakır, Süleyman (Atlantis Press, 2016)Due to the high uncertainty of business environment, the complexity and diversity of enterprise resource planning (ERP) projects and conflicting assessment criteria, appropriate ERP software selection can be viewed as a ... -
Selecting the best supplier at a steel-producing company under fuzzy environment
Çakır, Süleyman (Springer London Ltd, 2017)Supplier selection is a crucial multi-criteria decision-making (MCDM) problem which requires a tradeoff between multiple criteria denoting vagueness and imprecision with the involvement of a group of experts. Fuzzy MCDM ... -
Teknokentlere bağlı firmalar özelinde yeni ürün başarı faktörlerinin belirlenmesi üzerine bir ölçek geliştirme çalışması
Erkan, Coşkun; Ayyılldız, Hasan (Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2023)Bu çalışma yeni ürün başarı faktörlerini belirlemek üzere bir ölçek ortaya koyabilmek amacıyla yapılmıştır. Teknokentlere bağlı 392 firma yöneticisine uygulanan anket ile veriler toplanmış ve test edilmiştir. Açıklayıcı faktör ... -
Televizyon reklamlarında standart dile karşı şiveli dilin etkisinin belirlenmesi üzerine bir araştırma
Ustaahmetoğlu, Erol (2016)Reklamcılar farklı dil geçmişleri olan tüketicilere mesajlarını gayretindedir. İşletmeciler etkili bir reklam oluşturabilmek için farklı dil geçmişine sahip tüketicileri nasıl harekete geçireceğini anlamak durumundadır. ... -
Tüketici boykot davranışının belirleyicileri üzerine bir araştırma: Ağızdan ağıza iletişimin aracılık rolü
Öztürk, Abdülkadir; Nart, Sima (2021)Günümüz tüketicileri ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla satın alma yapmanın yanında, işletme politikalarını beğendikleri işletmeleri desteklemek ya da aksine işletme politikalarını beğenmedikleri işletmeleri cezalandırmak ... -
Tüketici sosyal ihtiyaçlarının marka sadakati oluşturma üzerine etkisi
Erkuş, Umut; Öztürk, Abdülkadir (Gümüşhane Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı; sembolik tüketimin dinamik sürecinin alt boyutlarından olan sosyal ihtiyaçların, tüketicilerin marka seçimlerinde sembolik mesajlar bağlamında nasıl bir rol oynadığının araştırılmasıdır. Bu çalışmada ...