Güncel Gönderiler: İşletme Bölümü Koleksiyonu
Toplam kayıt 128, listelenen: 21-40
-
Z ve X kuşağının bireyci ve kolektivist reklam mesajlarına yönelik tutum ve satın alma niyeti üzerine bir araştırma
(Hitit Üniversitesi, 2023)Bu araştırmanın amacı, reklamlarda kullanılan bireyci ve kolektivist mesajların tüketicilerin tutum ve satın alma niyetleri üzerindeki etkisini belirlemektir. X ve Z kuşağında yer alan deneklerin yer aldığı bu çalışma, ... -
The mediating effect of attitude towards online advertising in the influence of social media addiction on online purchase intention
(ACC Publishing, 2023)This study aims to investigate the relationship between consumers' social media addiction (SMA) levels and their online purchasing intentions (OPI) while examining the mediating role of attitudes towards online advertisements ... -
Tüketicilerin tutum, lokanta tercihi ve satın alma niyeti üzerinde çevrimiçi yorumların etkisi
(Doğuş Üniversitesi, 2023)Bu çalışmanın amacı sadece olumlu tonda olan çevrimiçi lokanta yorumlarına karşı hem olumlu hem de olumsuz yorumların bir arada olduğu yorum türünden hangisinin daha etkin olduğunun araştırılmasıdır. İki farklı türde ... -
Recep Tayyip Erdoğan üniversitesi uluslararası öğrenci memnuniyet araştırması
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, 2019)Küreselleşen dünyada öğrencilerin yurtdışında eğitim alma isteklerinin artış gösterdiği görülmektedir. Hem ekonomik hem kurum imajı açısından bu öğrencilerin üniversitelere kazandırılması için üniversite yöneticilerinin ... -
II. Rize Sempozyumu: Turizm, 04-06 Kasım 2016
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, 2017)Dünya genelinde turizm endüstrisinin ekonomik hacim ve turist sayısı açısından performansı istikrarlı bir şekilde yükselmeye devam etmektedir. Turizm özellikle dünya ihracat kategorisinde önde gelen endüstrilerden ... -
Asymmetry in return and volatility spillovers between stock and bond markets in Turkey
(Ege University, 2023)This study analyzes the asymmetric volatility spillovers in the stock and bond (S&B) markets in Borsa Istanbul during 2003-2019. Financial crises have increased the importance of the transition between the S&B markets. ... -
Renewable energy generation forecasting in Turkey via intuitionistic fuzzy time series approach
(Elsevier, 2023)Recently, renewable energy generation (REG) forecasting has become a challenging task for effective energy management. To date, a number of time-series models utilizing physical models, statistical techniques, and artificial ... -
Application of lean six sigma for yield improvement in the stainless steel industry: a recipe from Turkiye
(Emerald Group Publishing, 2023)PurposeThis study aims to demonstrate the application of Lean Six Sigma (LSS) at a stainless steel manufacturer in Turkiye for yield improvement. Design/methodology/approachA qualitative approach consisting of a single ... -
İç mekân estetiğinin satın alma niyeti üzerine etkisi
(2022)Günümüzde hizmet işletmelerinde ve tüketici davranışlarında hızlı değişimler yaşanmaktadır. Bu değişim sonucunda özellikle hizmet işletmelerinin rakip firmalara karşı varlıklarını devam ettirebilmeleri müşterilere rahat ... -
Algılanan örgütsel destek ve iş yeri çatışmasının çalışanların bireyci ve toplulukçu davranış eğilimlerine etkisi
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2022)Çalışanların algıladığı örgütsel destek Çalışmanın amacı algılanan örgütsel destek ve işyeri çatışmasının bireyci ve toplulukçu davranış eğilimleri ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini Samsun ilinde bulunan ... -
Avrupa ülkelerinde inovasyon ve dış ticaret arasındaki ilişki
(Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanlığı, 2022)Öz Bu çalışmada inovasyonun dış ticaret üzerindeki etkisi Avrupa ülkeleri örneğinde 2000-2017 dönemi verileri temel alınarak ve panel veri yöntemleri kullanılarak araştırılmıştır. Çalışmada inovasyon göstergesi olarak ... -
The moderator effect of the ınternal control system on the financial success of corporate governance
(2022)In the literature, there are studies investigating whether the internal control system and corporate governance principles have an effect on financial performance. However, there is no study investigating the moderator ... -
Denetimde mesleki şüpheciliğe ilişkin modellerin incelenmesi: Bir model önerisi
(Gümüşhane Üniversitesi, 2022)Çalışmanın amacı, denetim sürecinde mesleki şüpheciliğin yerini ve bağımsız denetçilerin mesleki şüpheciliklerini uygulamaya nasıl aktardıklarını açıklamaya yönelik bir model önerisinde bulunmaktır. Söz konusu amacı ... -
Bağımsız denetçilerin mesleki şüpheciliğe ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
(Ankara Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası, 2022)Çalışmanın amacı, bağımsız denetim şirketlerinde görev yapan bağımsız denetçilerin mesleki şüpheciliğe ilişkin bakış açılarını keşfetmektir. Bu bağlamda bağımsız denetçilerin mesleki şüpheciliğe ilişkin görüşlerinin ... -
Çay içecek pazarında tüketim alışkanlıklarının içerik analizi ve metin madenciliği ile değerlendirilmesi
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2022)Çay dünya genelinde belirli bölgelerde yetiştirilen bir ürün olup, yetiştirildiği ülkenin ekonomisine katkı sağlamaktadır. Çay birçok tüketici tarafından farkındalığı olan ve tüketilen bir ürün olmakla birlikte ... -
Duygusal çelişki ve işle bütünleşme arasındaki ilişkide özerkliğin düzenleyici rolü
(Hacettepe Üniversitesi, 2022)İş Talepleri ve Kaynakları Modeli (JD-R), çalışma koşulları ile ilgili özelliklerin (iş talepleri ve iş kaynakları), çalışanın iyilik halini (tükenmişlik ve işle bütünleşme) nasıl etkilediğini gösteren bir modeldir. ... -
The optimization of routes using evolutionary algorithms in public transportation systems
(2022)This study aims to examine, regulate, and update the land transportation of the Erzurum Metropolitan Municipality (EMM), Turkey using computerized calculation techniques. In line with these targets, some critical information ... -
The effect of privacy perception on social media on attitude towards social media usage
(Yaşar Üniversitesi, 2022)Social media applications designed for the purposes such as establishing and maintaining social relationships between people have become an indispensable element of our daily life. Social media users spend a considerable ... -
Türkiye’deki bankaların hisse senedi getirilerinde fraktal piyasa hipotezinin testi
(Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2022)Bankalarda volatilite yapısının modellenmesiyle, bankaların yanında ekonominin genelini ilgilendiren risk ve belirsizliklerin karakteristik yapısı ortaya konulmaktadır. Bu çalışmada, Türkiye’deki bankaların hisse senedi ... -
Mobil pazarlamanın tüketici satınalma davranışlarına etkisi: Üniversite öğrencileri üzerine bir inceleme
(2022)Amaç – Çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin mobil pazarlamacılığa karşı tutumlarını tanımlayan faktörler ile satın alma davranışları arasındaki ilişkileri modelleyip test etmektir. Yöntem – Çalışmada olasılıklı ...