Başlık için Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 28, listelenen: 2-21
-
A comparative study of two national curricula: 1992 art-craft and 2006 visual arts curricula
(Pamukkale Univ, 2015)This research aims to determine similarities and differences in terms of curriculum design between the National Primary School Curriculum 1992 for Art and Craft Course and the National Primary School Curriculum for Visual ... -
Designing an argumentation-based educational digital game to teach the subject of force
(IOP Publishing Ltd, 2021)The aim of this study is to design an argumentation-based educational digital game to teach the subject of force. Through a design-based research method, each game section includes the argumentation questions that foster ... -
The effect of STEM activities on creative thinking of preschool students
(2021)Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitimi 5-6 yaş grubu öğrencilerine yönelik mühendislik tasarıma dayalı STEM etkinlikleri geliştirmek ve bu STEM etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcı düşünmesine etkisini tespit etmektir. ... -
Effectiveness of particulate nature of matter (PNM)-based intervention studies in improving academic performance: a meta-analysis study
(Royal Soc. Chemistry, 2023)Through a meta-analysis, this study examines how effective particulate nature of matter (PNM)-based intervention studies are at improving academic performance. Well-known databases (e.g., ERIC, Springer Link, Taylor & ... -
Efficient, rapid, and high-yield synthesis of aryl Schiff base derivatives and their in vitro and in silico inhibition studies of hCA I, hCA II, AChE, and BuChE
(Wiley, 2024)This study reports a rapid and efficient synthesis of four novel aryl Schiff base derivatives. Biological activity and molecular modeling studies were conducted to evaluate the inhibitory effects of these compounds on human ... -
Fostering students' values through role play about socioscientific issues
(Amer ASSN Physics teachers, 2021)During the course of international curriculum reform, decision making about socioscientific issues (SSI)-open-ended controversial issues with connections to science, technology, and society-has been labeled a critical tool ... -
Geliştirilen FTT kursunun sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri öğretimine etkisi
(Bayburt Üniversitesi, 2021)Fen-Teknoloji-Toplum [FTT] yaklaşımın amacı okullardaki fen eğitimini bilimsel sunumların ötesine taşıyarak öğrencilere toplumsal ve çevresel problemleri çözmenin bir metodu olarak fen ve teknolojinin rolünü gösteren bir ... -
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yaratıcı drama ile yapılandırılmış argümantasyona dayalı besinlerimiz ünitesindeki argümanları ve derse ilişkin görüşleri
(Kocaeli Üniversitesi, 2023)Bu araştırmanın amacı yaratıcı drama yöntemi ile yapılandırılmış argümantasyon etkinliklerinde ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin besinler konusundaki argümanlarının ve uygulama hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir. ... -
Kuvvetin etkileri ünitesine yönelik geçerli ve güvenilir bilimsel düşünme alışkanlıkları ölçeğinin geliştirilmesi
(2021)Fen okuryazarı birey yetiştirmenin ön koşullarından birisini de bilimsel düşünme alışkanlıklarının kazandırılması oluşturmaktadır. Bu çalışmada, ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersindeki kuvvetin etkileri ünitesine yönelik ... -
Maddenin özellikleri ünitesine özgü bilimsel düşünme alışkanlıkları ölçeğinin geliştirilmesi
(Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2021)Bu çalışmada, ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersindeki maddenin özellikleri ünitesine yönelik bilimsel düşünme alışkanlıkları ölçeğinin (BDAÖ) geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, bilimsel düşünme alışkanlıkları ... -
A meta-analysis of effectiveness of chemical bonding-based intervention studies in improving academic performance
(Royal Soc. Chemistry, 2023)The purpose of this study is to meta-analytically evaluate research that used chemical bonding-based interventions to improve academic performance. Through meta-analysis, the present study used several keyword patterns ... -
Öğretmenlerin beyin temelli öğrenme yaklaşımına ilişkin farkındalıklarının belirlenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2023)Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin beyin temelli öğrenme yaklaşımına ilişkin farkındalıklarını belirlemeyi amaçlayan bu çalışma, nitel araştırma desenlerinden olgubilime örnek oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma ... -
Öğretmenlerin yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik özyeterlik algıları ve tutumları
(2019)Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin yaratıcı dramanın bir öğretim yöntemi olarak nasıl kullanılabileceğini öğrenmelerini sağlayarak, yaratıcı drama uygulamalarından önceki ve sonraki yaratıcı dramaya yönelik tutumlarını, ... -
Perception of multigrade classes schools: sociology of personalized learning
(Hacettepe University Faculty of Education, 2021)There are many schools of multigrade classes in many cities in Turkey due to the fact that there are various reasons, from a lack of financial budget to a harsh geographic demographic condition. Nevertheless, what should ... -
Pre-servıce classroom teachers' mıslearnıngs of classıfıcatıon of the plant kıngdom and the effect of porphyrıos tree on removıng them
(Sci Methodical Ctr-Sci Educologica, 2013)Students may acquire mislearnings in the course of their academic lives for various reasons and keep them for a lifetime. Some of the most common of those mislearnings are the alternative conceptions university students ... -
Preservice teachers’ enactment of character and values through a place-based drama activity
(Springer, 2024)Character and values are essential factors that affect individuals’ decision-making about a socioscientific issue (SSI). Recently, there has been an emphasis on enhancing character and values through SSI-based teaching. ... -
Promoting preservice teachers’ global citizenship and contextualised NOS views through role-play activities integrated into place-based SSI instruction on climate issues
(Taylor & Francis Ltd., 2023)This mixed-methods study explored changes in preservice teachers' (PSTs) understanding of the nature of science (NOS) and their values as global citizens after a place-based intervention augmented with role-play activities ... -
Prospective teachers' misconceptions about classification of plants and changes in their misconceptions during pre-service education
(Sci Methodical Ctr-Sci Educologica, 2014)This study reported herein aimed to reveal prospective teachers' misconceptions about classification of plants and the effect of pre-service education program on their correct conceptions of this biological issue. Prospective ... -
Role reversal to facilitate social & moral compassion: A case for climate change as an ethics dilemma
(Natl Assoc Biology Teachers Inc., 2022)Supporting socioscientific decision-making skills in science classrooms is vital to the education of scientifically literate citizens. Character and values play a key role in accomplishing this fundamental goal of science ... -
Sara Şahinkanat’ın resimli çocuk kitaplarının biçimsel, içerik ve resimleme özellikleri açısından incelenmesi
(Ordu Üniversitesi, 2023)Bu araştırmada, Sara Şahinkanat’ın resimli çocuk kitaplarının biçimsel, içerik ve resimleme özelikleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma doküman incelemesi modeli kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın ...