Erişim şekli için "info:eu-repo/semantics/openAccess" İşletme Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 48, listelenen: 21-40
-
The impact of perceived COVİD-19 threat and death anxiety on buying behavior among academics: A comparison between Türkiye and Northern European countries
(Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 2023)Academics, one of the occupational groups exposed to isolation in the COVID-19 epidemic, tried to adapt to the remote working regulations by not being able to maintain the social environment they were accustomed to ... -
Internal change mechanism of integrated reporting: A field study
(MDPI, 2021)Integrated reporting has a considerable impact on the decision-making of all stakeholders in firms. Moreover, the increasing importance of integrated reporting has brought about changes in the reporting process. The purpose ... -
İç mekân estetiğinin satın alma niyeti üzerine etkisi
(2022)Günümüzde hizmet işletmelerinde ve tüketici davranışlarında hızlı değişimler yaşanmaktadır. Bu değişim sonucunda özellikle hizmet işletmelerinin rakip firmalara karşı varlıklarını devam ettirebilmeleri müşterilere rahat ... -
Kamu Şeker Fabrikalarında etkinlik ölçümü: VZA - Malmquist TFV uygulaması
(2012)Bu çalışmada, Türkiye Şeker Fabrikaları Anonim Şirketi’ ne ait 25 adet kamu şeker fabrikasında 2009 yılı için Veri Zarflama Analizi ile göreli etkinlik ölçümü yapılmıştır. Ayrıca söz konusu fabrikaların verimliliğinin zaman ... -
Koronafobinin karar verme tarzları ve işe bağlılık üzerindeki etkileri
(Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2021)Yeni korona virüsün (Covid-19) neden olduğu pandemisüreci toplumsal, kurumsal ve bireysel düzeyde yaşam rutinleri üzerinde ciddi değişimleri beraberinde getirmiştir. Çalışma pandemi döneminde, yöneticilerin karar verme ... -
Mağaza markalarına yönelik satın alma niyetini etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi: sistematik bir literatür incelemesi
(2023)Perakendecilerin pazarda güçlü rekabet konumları raflarında sundukları markaların çeşitliliğini de beraberinde getirmiştir. Özellikle sorumluluğunu üstlendikleri mağaza markaları tüketiciler tarafından talep edilmektedir. Mağaza ... -
Makine öğrenmesi yoluyla sendikal haklarla ilgili olarak anayasa mahkemesine yapılan bireysel başvuruların analizi
(Anayasa Hukuku Araştırmaları Derneği, 2021)Bu çalışma bir yapay zekâ tekniği olan makine öğrenmesi yoluyla Anayasa Mahkemesinin (AYM) sendikal haklarla ilgili bireysel başvuru kararlarının ihlalle sonuçlanıp sonuçlanmadığını öngörmeyi amaçlamaktadır. Konunun ... -
Makroekonomik değişkenler ile sermaye hareketlerinin İmkb-100 endeksi üzerindeki etkisinin incelenmesi
(2012)Hisse senedi fiyatları, sermaye hareketleri ve makroekonomik göstergeler gibi çok sayıda değişken tarafından etkilenmektedir. Sermaye hareketleri özellikle istikrarlı ve düzenli olduklarında hisse senedi fiyatları üzerinde ... -
The mediating effect of attitude towards online advertising in the influence of social media addiction on online purchase intention
(ACC Publishing, 2023)This study aims to investigate the relationship between consumers' social media addiction (SMA) levels and their online purchasing intentions (OPI) while examining the mediating role of attitudes towards online advertisements ... -
Mobil pazarlamanın tüketici satınalma davranışlarına etkisi: Üniversite öğrencileri üzerine bir inceleme
(2022)Amaç – Çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin mobil pazarlamacılığa karşı tutumlarını tanımlayan faktörler ile satın alma davranışları arasındaki ilişkileri modelleyip test etmektir. Yöntem – Çalışmada olasılıklı ... -
The moderator effect of the ınternal control system on the financial success of corporate governance
(2022)In the literature, there are studies investigating whether the internal control system and corporate governance principles have an effect on financial performance. However, there is no study investigating the moderator ... -
Muhasebe bilgi sisteminde veri kalitesinin denetim kanıtlarının güvenilirliğine etkisinin değerlendirilmesi
(2021)Son yıllarda bilgi teknolojisine dayanan muhasebe bilgi sistemindeki veri kalitesi, denetim kanıtlarının güvenilirliğini ön plana çıkarmıştır. Denetim kanıtlarının güvenilirliğinde; kanıtın elde edildiği kaynak ve kaynağa ... -
Muhasebe meslek mensubu adaylarının hile algısı üzerine bir araştırma: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi örneği
(Erzurum Kültür Eğitim Vakfı, 2021)Bu araştırmanın amacı muhasebe meslek mensubu adayı olan öğrencilerin hile algılarının belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesinde öğrenim gören 509 öğrenciye anket çalışması gerçekleştirilmiştir. ... -
The optimization of routes using evolutionary algorithms in public transportation systems
(2022)This study aims to examine, regulate, and update the land transportation of the Erzurum Metropolitan Municipality (EMM), Turkey using computerized calculation techniques. In line with these targets, some critical information ... -
Pazarlama yönetimi açısından yaşam tarzı araştırmalarının sistematik incelemesi üzerine bir içerik analizi
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021)Amaç: Bu çalışma pazarlama alanında daha önce çalışılmış yaşam tarzı araştırmalarının içeriğine dair bir çerçeve sunmayı amaçlamaktadır. Yöntem: Araştırmada kullanılan yöntem kalitatif araştırma olup, veriler içerik ... -
Perakende mağaza ortam kokusunun tüketici satın alma niyeti üzerine etkisi
(2021)Günümüz yoğun rekabet ortamında işletmeler hem tüketicileri etkileyebilmek hem de rekabette üstünlük sağlamak için farklı uygulamalar denemektedir. Bu kapsamda mağaza atmosferinde yer alan renk, koku, aydınlatma, müzik ... -
Recep Tayyip Erdoğan üniversitesi uluslararası öğrenci memnuniyet araştırması
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, 2019)Küreselleşen dünyada öğrencilerin yurtdışında eğitim alma isteklerinin artış gösterdiği görülmektedir. Hem ekonomik hem kurum imajı açısından bu öğrencilerin üniversitelere kazandırılması için üniversite yöneticilerinin ... -
Reklam müziğinin marka bilinirliği ve satın alma niyetine etkisi
(2021)Müzik günlük hayatta ve televizyon reklamlarında önemli bir yere sahiptir. Televizyon reklamlarında kullanılan müzikler hem psikolojik hem de fizyolojik etkileri vardır. Reklamlarda kullanılan müzik, dinleyicisinde ... -
Reklamlardaki sevimli karakter ilgisinin tüketici satın alma niyeti üzerine etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Tüketici satın alma karar sürecini hem fonksiyonel hem de duygusal faktörlerin etkilediği bilinmektedir. Pazarlama uygulayıcıları özellikle reklamlarda kullandıkları kişiler veya karakterler vasıtasıyla tüketicilerle ... -
Seçilmiş ülkelerin yenilik performanslarının bütünleşik CRITIC-EVAMİX yöntemleriyle ölçümü
(Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada, Avrupa Birliği ve OECD’ye üye 23 ülkenin yenilik performansının Çok Kriterli Karar Verme Teknikleri (ÇKKV) teknikleriyle ölçülmesi amaçlanmıştır. Bunun için dünyada en prestijli yenilik endeksleri arasında ...